Thursday 11 February 2010

Menanti saat bergelar....IBU

Alhamdulillah setelah 2 bulan 6 hari menjalani kehidupan berumahtangga, cahaya kebahgiaan bergelar isteri sememangnya manis bile nya suami sentiasa disisi...dan mengimani solatku.

Syukur kehadrat Ilahi, pada awal Januari 2010, aku resah dan bertanya2 kemungkinannya..berikutan periodku tidak seperti dijangka kebiasaannya...namun aku tidak mahu terlalu ikut perasaan..wat selamber jer..suami lak yang dok sibuk membilang untuk kepastian...lucu sungguh..

Hujung bulan Jan.2010 aku terasa sakit dibahagian peranakan dan mendapat demam...kebetulan hari minggu n semua klinik di Pekan tutup...aku membuat janji di klinik swasta Kuantan...walaupun tak sihat, sempat jugak aku singgah rumah kakak aku yang baru lepas operate lutut kat KMC beberapa hari sebelumnya....

Tiba diklinik, keadaan agak lenggang,aku diperiksa oleh doktor perempuan yang agak muda,suami sempat bertanya usia doktor tersebut....memang ler dia terlebih ramah...
Dipendekkan cerita,rupanya saya mengalami simptom awal mengandung.....syukur sangat..

Setiap kali bersolat, ku panjatkan doa agar kandungan aku selamat dan ku perdengarkan sentiasa bacaan al Quran agar iannya membesar dalam Nur Iman,..suami pun makin rajin mengaji..alhamdulillah, walaupun bacaan kurang lancar, dek kerna telah lama tidak mengalunkan bacaan indah dari suci...

Anakku,
walaupun baru 4minggu, ibu dan ayah menenanti kehadiranmu dengan penuh rasa kesyukuran dan kesabaran serta dengan harapan, kelak engkau menjadi anak yang soleh/solehah...




1 comment:

kak ngah said...

Dah Agak Dah...Alhamdulillah... Ameen..atas segala doa...

....NOTA HATI....